View Single Post
Her er det veldig vanskelig. Kirken har veldig mange ting å forholde seg til, og det virker som de har en "fallback" på at de selv kan velge på hvilken måte de ønsker å ta i mot oppsigelser. Det beste pressmiddlet må være på at det rett og slett bare er urimelig - og poengløst å være så tungvindte. Ingen tjener på det, med mindre kirken faktisk vil inrømme at de ønsker å holde på medlemmer som egentlig ikke føler noen tilhørighet til dem.

Det kan og være noe håp om man presser veldig på det med at eforvaltningsloven sier at det skal legges til rette for elektronisk kommunikasjon som primærkanal. Og siden kirken selv ikke har klart å komme med noen tilfrestillende løsning enda, så må de godta denne typer utmelding frem til de får utviklet en egen løsning (med f.eks. minid). Men å prøve å dra det til retten ser jeg ikke for meg vil være noe annet enn et stort tidssluk og pengesluk. Ikke har jeg tro på at man ville vunnet saken heller - da de trolig har et eller annet å falle tilbake på.

Enn så lenge har det fungert ganske bra. Synes stormen har gjort en kjempejobb i media, og hadde en knall ide. Nå har jeg ikke brukt så alt for mye tid på utviklingen her (kanskje 10 timer fordelt over 2-3 dager), og vil ikke si jeg synes at det var bortkastet med all den oppmerksomheten det har fått i media. Å skape debatt rundt dette er viktig, og jeg håper det kan få mer oppmerksomhet.
Sist endret av etse; 3. oktober 2014 kl. 17:17.