View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva om du kunne kjøpe et månedskort til bilen? Bruk bilen så mye du vil i perioden, overalt i samtlige bomstasjoner innenfor sonen! Det hadde vært sammenlignbart. Det du har er imidlertid enkeltkjøp. Én stasjon, ett tdspunkt, én transaksjon. Ikke ett kjøp for fri bruk.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at det finnes busskort som IKKE er fastpris månedskort?
Om noe så er den faktiske forskjellen her kontantkjøp og fakturakjøp som gir forskjellige krav til dokumentasjon av kjøpet.

Her vil jeg si du fremmer en falsk dikotomi. Det er en gradsforskjell mellom "fellende bevis i straffesak" og "sier absolutt ingenting". Det er langt mer sannsynlig at jeg kjører bilen min enn at du gjør det. Hvor mange er det som låner bort bilen sin til andre personer mer enn en gang i måneden? Hvor mange av disse er det som låner den bort til helt tilfeldige mennesker?
Vis hele sitatet...
Nå var det snakk om generell overvåking, og ikke nødvendigvis straffesaker.
Uansett, i disse delingsøkonomitider er det ikke gitt at det kun er én bruker pr bil.
Men jeg er enig i at sannsynligheten er stor for at det er eier av bilen som kjører men ikke enig i at en bompassering beviser noe som helst. Bilder fra bomstasjonen slettes etter at fakturaen er betalt.

Så du innrømmer altså at din opprinnelige påstand om at bompasseringa alene er fullstendig verdiløs er uriktig? Igjen, det foreligger et spekter av verdier mellom "verdifull" og "verdiløs"...
Vis hele sitatet...
Nei det gjør jeg ikke?
Jeg mener fortsatt at en bompassering alene ikke sier noe som helst annet enn at 1 stk bil var på et gitt sted på et gitt tidspunkt, og dermed verdiløst isolert sett.

Når du legger sammen flere datakilder er det ikke lenger "en bompassering alene".
Men det er jo såklart en avsporing i denne tråden.