View Single Post
sertifisert idiot
267
Sitat av espen98 Vis innlegg
Hører mest på hip hop og russemusikk Er det mulig å sette inn to elementer så jeg får dekket hele "spekteret" eller blir det bare feil?
Vis hele sitatet...
Hvis det var jeg som skulle bygget dette i min bil ville jeg gjort følgende:
Gått til innkjøp av:
2 x 12 tomms bassere(kan gi deg noen anbefalinger) som er innen for SPL sjangeren, går du for lettdrevne 12'ere så skal du kunne spille hele spekteret uten store problemer. 12 tommere er også kjent for å kunne dra godt på i både SPL og SQ sjangeren. Som sagt ovenfor(PS egenerfaring) så har basskassa mye mer å si, enn selve elementet. Mye viktigere å kjøpe elementer som forsterkeren har 100% kontroll på, også utforme kassa ifht hvilken lyd du er ute etter!

Når det da kommer til elementene så ville jeg gått for noen som er stabile i minimum 2 ohm, slik at du kan brokoble disse mot en 1-2 ohms stabil forsterker.

Jeg har forøvrig ingen erfaring med 2 av ulike størrelser, så for å kjøre safe så ville jeg gått for det alternativet jeg har listet opp over her

Kan ta ett eksempel:
kjører du 2 av disse:
http://lydibilen.no/index.php?main_p...products_id=31

og brokobler dem til denne:
http://lydibilen.no/index.php?main_p...roducts_id=142

Jeg har selv hørt hvordan dette spiller med en 7000w forsterker, og det var helt brutalt.
Eksempel: kjørte etter han inn i ett parkeringshus, han stelte seg i 3. etg og jeg stod i 1. og når han skrudde opp lyden gikk bilalarmen på nesten alle bilene fra 3. etg til 1. etg!

Forsterkeren jeg har linket til er riktig nok halv størrelse, men med ett budskjett på 10-15k så kan du ikke regne med å bruke 10k på forsterkeren :P
Ett negativt aspekt med bilstereo, som fikk meg til å slutte med det er nettop pris. skal man ha det feteste så koster det helt avsindige pengesummer, men jeg har full fortsåelse av at folk vil ha anlegg! Så jeg sier kjør på, men pass på hørselen, sitter for øyeblikket med redusert hørsel grunnet litt for mange timer i garasjen med aaalt for høy lyd og for tøff til å bruke hørselsvern

Glemte heeelt av noe, de elementene jeg linker til vil kunne spille dønn stabilt i 1 ohm med den forsterkeren!
Tok også kontakt med leverandøren for å sjekke at jeg ikke var helt på jordet her, så det er bekreftet!
Sist endret av cyberlink93; 6. februar 2015 kl. 12:15.