View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av etse Vis innlegg
I denne saken var han jo allerede dømt. Så her er det ikke snakk om en sak med en overgriper som går løs fordi politiet henla saken. Her gjelder det en tidligere straffedømt - men slik jeg leser det har han blitt gitt juling (og ranet) fordi straffen var tydeligvis ikke nok i følge dem. Og jeg kan på en måte forstå hvorfor folk føler det sånn. For jeg tror ikke det finnes en straff streng nok til at man vil føle rettferdighet når slike handlinger skjer. Men selvjustis og mer vold er ikke løsningen.

Slike saker er komplekse og vanskelige - og at det er mange som ikke blir dømt blir en litt annen diskusjon. Tenker det passer seg litt bedre i en annen tråd. Greit å gå for mye vekk fra temaet her. (som er vold mot en tidligere straffedømt)
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor forrige svaret mitt ble av men så han er dømt og sonet men hva er et år i straff? Ute etter 8 mnd. Vet ikke hvor lenge han her sona men overgrepsstraffene er latterlig lave og flere saker i media skriver om 1-2 år for overgrep av barn. Det er ingen straff i mine øyne og da er det greit å gi en ordentlig straff til forbrytere av den kaliberen