Tråd: Selvmord
View Single Post
Sitat av Sot-Jo
Du kan vel egentlig ikke si at DU vet åssen det er å være deprimert om DU ikke har vært det, det du derimot kan si er at du vet åssen det er å ha enn venn som er deppa og vil ta livet av seg. ALT er bagateller i den store sammenheng så det er ikke noe poeng å blande "den store sammenheng" inn. Det handler om hvordan ulike personer opplever motgang på ulike måter, om det samme problemet ikke hadde vært et problem for deg så neivel, men det er lov å bruke hodet.
Vis hele sitatet...
Skal jeg bruke hodet? jøss. takk for at du sa ifra.
Alt er da så neimen meg ikke bagateller. I løpet av et liv så opplever man jo drøssevis med ting og tang som man vil huske så lenge man lever.
Og den store sammenheng er livet til personen. Det er jo det selvmord går ut på, så syns det er vrient å ikke nevne det. Alt som har skjedd før og etter man er født og død er jo care når man skal ta sitt eget liv, det er det man selv har opplevd som teller her. Altså alt --> den store sammenheng.

Du har rett i at jeg ikke vet hvordan det er å være deprimert selv, for jeg har aldri vært så deprimert at jeg har vurdert å ta mitt eget liv utifra det. Men jeg har fått en god innsikt da. Det blir vel mer korrekt å si