View Single Post
Sitat av gekko4u Vis innlegg
ikke vær han idioten som fjerner skjermen på vinkelsliperen
Vis hele sitatet...
Men skivene mine er altfor store og passer ikke ellers - hva skal jeg liksom gjøre da, skaffe sånne småttiskiver som er ratet for 12500 rpm?
Sitat av gekko4u Vis innlegg
søk "angle grinder accidents" på google bilder så ser du at det er fragmentert skive som er vanligst ulykke der
Vis hele sitatet...
Ja, det er greit å la skjermen være på og det er lurt å ha skiver som ikke gikk ut på dato i 2004.

Men sånn alt i alt er ikke vinkelsliperen det verste dødsredskapet folk har i boden. HMS-koordinatoren over her poengterer gode og fornuftige rutiner for en arbeidsplass - men hjemme kapper jeg lite og sjeldent, og ute i friluft. Jeg trenger ikke å stå hele dagen i et trengt kjellerrom og kappe varmforsinka syrefast stål. Vernemaske og slikt er HMS-tiltak som er ment å romme alle tilfeller, inklusive de der du utsettes for enorme mengder avgasser hele dagen, hele uka. Det er greit å ha sånt i mente; man trenger ikke nødvendigvis å gå helt over bord med full HMS-pakke i heimen.

HMS eksisterer for å treffe minste felles multiplum, og det involverer folk som gjør shit som dette:

Finn en vilkårlig mengde feil! Ja, på ekte. Dette er litt utenfor min comfortsone.
Sist endret av Myoxocephalus; 19. april 2021 kl. 16:54.