View Single Post
Sitat av funksjon Vis innlegg
Nordlendinger er kule, men de bor omtrent i en ørken og det er stappfullt av barnefamilier og turister om sommeren når det faktisk er levelig. Trøndere er trivelige og har bra uteliv, men litt for mange studenter. Bergensere er litt mindre joviale og mer kultiverte, men ellers ganske like forhold generelt. Stavangerfolk er strebere uten særlig interressante kulturtilbud for dem utenfra, med dritt uteliv. I Kristiansand regjerer småbymentaliteten forkledd bak en «større» by og et elendig kulturtilbud/uteliv. Oslo har best kulturgreier, men også flest kvalme (og fine) folk, naturlig nok. Hadde det ikke vært for været ville jeg nok bodd i Bergen nå. Alt dette er jo som TS sier kun subjektive generaliseringer..
Vis hele sitatet...
Spørs om ikke det er noen siddiser og sørlendinger som vil føle dette blir litt snevert. Åssen kan du si Stavanger ikke har kulturtiblud? Teater, ulike konsertarenaer, live scener, i det hele tatt størrelsen tatt i betraktning vil jeg si Stavanger står for meg som en av de bedre byene mtp det kulturelle alibiet. Og dårlig uteliv? Sikker på at du ikke kjørte feil og gikk ut på by'n i Sandnes?