View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
En holdning om at menn "skylder" kvinner noe generelt er ganske framtredende på sosiale medier i disse dager pga radikaliserte feminister borti statene som har gått helt av hengslene, så da skrev jeg et sarkastisk innlegg med en setning som oppsummerer denne holdningen. Var derfor jeg la til /s som er ment til å spesifisere at en setning eller innlegg er ment som sarkasme

Det er selvfølgelig en vanligere holding borti statene, men det er en holdning som har fått et GODT fotfeste i Norden og noe jeg stadig oftere ser blant folk.
Vis hele sitatet...
Skylder damer hva da påstår de? Å behandle de som folk? Jeg har ikke sett noe til det du sier her om at damer mener likestilling er at menn skylder de noe som er urimelig, men på den andre siden ser jeg veldig mye på nettet incels som mener damer skylder de sex og blowjobs og fortjener å bli voldtatt om ikke. Heldigvis er ikke sosiale medier og alternative kroker eller hashtags på nettet veldig representativt for folketmassene. Det er veldig synd om du lar noen bad apples gjøre om hele definisjonen din av og oppfattelsen av det du tror er målet med likestilling, det er nettopp pga det fins bad apples som prøver å gi inntrykk av at likestilling og feminisme er noe det ikke er at det er viktig å engasjere seg i likestilling og feminisme så du lærer at de bad appelsa tar feil og blir med å kjempe for det som er rett og ikke la sånne få gjøre om definisjonen og ødelegge kampen for likestilling. Likestilling er som sagt like mye for menn som for kvinner og det er ikke riktig at likestillingskampen ikke bryr seg om menn. Likestillingsombudet tar tak i saker hvor menn diskrimineres pga kjønn, etnisitet, funksjonsevne, legning eller tro så det å gi uttrykk for at diskriminering av menn ikke tas alvorlig bidrar til at du sprer inntrykk om at likestillinga ikke bryr seg om menn og skremmer flere fra å være med i likestillingskampen. Det igjen går bare mer negativt ut over likestillinga og menns likestilling.

#freakslikestillingclass101
Sist endret av celtseus; 29. oktober 2020 kl. 23:54.