View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor ikkje? Er ikkje ruspolitikk noko som til dels påverkar mange unge - både negativt og positivt? Er det ikkje ein del av samfunnet? Bør ikkje ungdom ta del i heile den politiske breidda?

Og viare har jo FPU i stor stil brukt billegare alkohol i skulevalkampen, utan at det har medført dei heilt store kontroversane...
Vis hele sitatet...
Jeg er helt klart for å få inn mer om rus og helse inn i skolen i det faglige, særlig på videregående der man ofte begynner å utforske rusmidler, men legaliseringsdebatt synes jeg ikke er rette tema å fronte på en skoledebatt. Hadde Unge Venstre heller fokusert på å få rus inn i det faglige på skolen, ville de nok blitt tatt mer seriøst av "brorparten" av det norske samfunn.

Det handler om å ta det gradvis å kanskje med tiden kan man lufte legalisering/avkriminalisering, når samfunnet har lært hva som er fakta, for det er utrolig å lese på diverse diskusjonsfora, hvor lite opplyste folk er idag om cannabis. Gamle fordommer og propaganda lever i beste velgående, så jeg tror ikke det er rette veien å gå slik UV gjorde idag.

Edit, beklager rotete post.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
At ungdomspartia er noget meir useriøse i slagord, verkemiddel og standpunkt enn moderpartia bør neppe komme som eit sjokk. Det gjeld vel samtlege ungdomsparti. Ramma er lausare, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Ja det skjønner jeg, men det er synd at det er sånn. Ungdomspartiene blir ikke tatt seriøst fra den eldre delen av samfunnet. Har pratet med flere som får den oppfatningen at ungdommene idag kun vil ruse seg, så det positive med cannabis kommer ikke frem da det som blir fokusert på, er måten de legger frem budskapet sitt.

Jegtror det er desto viktigere for ungdomspartiene å opptre seriøse for å få frem budskapet sitt til befolkningen, i motsetning til hvordan de viste seg idag med sutring.
Sist endret av junkrat; 31. august 2019 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.