View Single Post
Selvom kannabis på ingen måte er utelukkende positivt blir å sammenligne det med Alliansens rasisme litt søkt da deres synspunkter og meninger er langt skadeligere for samfunnet enn noen joint på tross av at et fåtall som er disponert for psykiske lidelser kan havne i psykose. Dessuten har dette mer å gjøre med Lysglimts metoder, da han var så frekk at han tilogmed lurte innvandrergutter til å skrive under og til alle som kom bort unnlot han å informere om hva Alliansen i virkeligheten stod for. Legalisering av kannabis er i såhenseende bare noe som før eller siden kommer til å skje like vel på samme måten som avkriminaliseringen av homofili og oppheving av jødeparagrafen. Som sagt tidligere kannabis er ikke utelukkende positivt som de som kun forherliger det mener men stedene hvor det er blitt legalisert har det enda ikke ført til økt toleranse, aksept og bruk av andre rusmiddler.

Markedsføringen til Unge Venstre her derimot, kan jeg være enig i men det er også viktig å huske på at fra Generasjon X og utover, enda mer Millenials og den nå oppvoksende generasjon Z er aksepten for kannabis nå så høy blant ellers straighte folk som selv ikke røyker at det på sett og vis også kan være en øyeåpner for de voksne som fortsatt lever i fornektelse over samtiden. Men det er absolutt spekulative aspekter ved det synes jeg.

Edit: kan jeg være enig i at har baksider skulle det stå, gikk litt fort i svinga.
Sist endret av equimanthorn; 30. august 2019 kl. 00:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.