Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Sitat av williams123 Vis innlegg
etter å ha lest gjennom denne tråden er det ganske tydelig hvor "kaksete" man blir etter å ha jobbet i butikk. Mange av dere som klager på kunder som trenger hjelp og kanskje ikke er av den tekniske typen og klager på kunder som vil ha service, vel gjett hva folkens, det er faktisk jobben deres og hvis det er så slitsomt så finn en annen jobb.
Vis hele sitatet...
Ja det er jobben dems. Men det som er mest irriterende i en butikk er at folk ikke klarer å leite litt selv.

Jeg jobbet i en butikk for mange år siden og der møtte jeg alltid mange kunder som var så lat at de nesten ga oss en handlevogn og fikk oss til å handle for dem.

De går å spør etter en ting, du viser dem hvor det er også spør de hvor en annen ting er, som f. eks da står ved siden av den varen du nettopp viste dem.
Kunder kan leite selv. Når jeg går i en butikk å handler, så leiter jeg en god stund før jeg da evt. spør hvor ting kan være. Man kan også tenke litt selv hvor ting er. forskjellige gjenstander er under en kategori og det henger som regel skilt i butikkene over den tingen f. eks bakverk osv, sånn at man kan finne ting litt lettere.