View Single Post
9-10 år(1993-1994):
En psykisk ustabil 50 åring i nabolaget visste pikken sin sin til en veninne av meg, hun fikk panikk å begynte å gråte osv osv. Jeg sa at hun ikke hadde noe å frykte fordi jeg skulle kaste en stein i hodet på mannen som en slags straff for at han hadde blottet seg til henne, var jo egentlig bare noe jeg sa for å skulle roe henne ned, men så begynte hun å spre det videre til resten av kidsa i nabolaget, å det var mange som kom meg med creds og gode ord til pga at jeg skulle "ta" blotteren, - så jeg begynte å føle meg litt tvunget til å kaste en stein i hodet på denne mannen.

Ventet etpar timer før jeg dro til huset hans å gjemte meg i ripsbuskene hans i vente på at han skulle komme ut. Satt der i ca 40 sekunder, (tålmodig kar ja) før jeg fant ut at det kom sikkert til å ta mange timer før han kom å dette gadd jeg ikke å vente på. Men samtidig lå det en 6-7 andre kids ca 150 meter unna bakom et gjerde å skulle observere heltedåden min, så noe måtte jeg gjøre mot denne gamlingen som hadde visst pikken til veninna mi.

Den perfekte kastesteinen jeg hadde valgt for å kaste i hodet på mannen hadde jeg fortsatt i hånda mi, så jeg reiste meg fra liggende stilling i ripsbuskene å kastet steinen inn igjennom kjøkkenvinduet hans, å kastet meg ned i stealthstil i ripsbuskene igjen.
Sekundene gikk, ingen reaksjon kom ifra huset. Jeg tenkte "jaja, han er heldigvis borte", så jeg reiste meg igjen å skulle til å gå der ifra. Da hørte jeg et jævli brøl ifra kjøkkenet, og en kaserolle med kjøttkaker og brunsaus kommer flygende ut av det andre kjøkkenvinduet som jeg ikke hadde knust.

Jeg fryser totalt når jeg ser psykopaten står naken i vinduskarmen på det knuste vinduet å brøler "jeg skal rævpule deg din lille drit". Fyren stuper ut av vinduet og lander på glassbrøt og kjøttkaker før han begynner å brøyte seg vei igjennom ripsbuskene for å få tak i meg (ja, fortsatt naken).
Jeg var fortsatt helt stiv av adrenalin, å fikk ikke til å røre meg før han var 3-4-5 meter unna meg, da derimot gikk det ganske fort å komme seg ut av ripskrattet og over hagegjerdet, bortetter veien, inn i en annen hage, over til den andre naboen osv. Jeg var sikker på at jeg hadde han ristet av meg i det jeg stupte inn i ripskrattet i en ukjent hage, å gjemte meg der.
Skrekken var kom tilbake som et piskeslag da jeg kjente at noe holdte meg i ene foten å dro meg ut av krattet, der stod selfølgelig den nakne gærningen å holdte meg oppe etter den ene foten, å jeg var 100% sikker på at dette var slutten av min tilværelse.

Det blir et høylydt smell i hagen jeg står i, å mannen seiler om, den nakne skrotten hans blir delvis liggende oppå meg i etpar sekunder før jeg får kavet meg bort ifra han. Bakom han står en ung mann, i midten av 20 årene med en spade i hånda, som han hadde slått den nakne psykopaten med i hodet.
Gutten med spaden hadde sett alt hva som skjedde, etter kaserollen kom ut av vinduet.

Gamlingen hadde svimt av, å snuten var på stedet etter noen få minutter å "huket" han inn. Han ble tvangsinnlagt på et psykiatrisk sykehus for n`te gang.
Husker bare de grove marerittene jeg hadde før når jeg var mindre, om at han karen var ute etter meg, ganske traumatisk.

I forfjor, gikk politiet ut med nabovarsel i kvartalet hans og omegn (ja han bor der enda), med at de måtte passe godt på barna sine fordi det var en sinnsforstyrret mann i nabolaget som kunne være slem med unger.