View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva tenker du på da? Folk reagerer forskjellig på legemidler, så det er ikke en eksakt vitenskap.
Vis hele sitatet...
1 stk paracet inneholder en gitt mengde paracetamol som er konstant i hver eneste tablett. 1 gram black widdow kan inneholde forskjellige mengder virkestoff avhengig av fryktelig mange variabler som dyrkested, næring i jorden, ph-verdi på vannet, vindstyrke, moderplanten som er brukt, kryssninger osv.


Dette er jeg ikke enig i. Fungerer ikke praksisen de kjører i land hvor man skriver ut medisinsk cannabis? Det blir neppe anbefalt å røyke, så da er det bra at det finnes andre måter å innta det på, men det antar jeg at du vet... At kvaliteten og virkningen av cannabis varierer ut i fra strain og produksjon er helt riktig. Men hvorfor tror du det blir et problem? Det burde ikke være vanskelig å holde styr på de forskjellige strains og hvilke effekter den er kjent for så lenge vi ikke lar hvem som helst selge det. Skjønner heller ikke hva du mener når du skriver om pasienter, angst og tillit. Mener du at du er bekymret på vegne av syke som bruker cannabis som medisin fordi at de da må forholde seg til "cannabismedisinprodusenter" og ikke legemiddelprodusenter? Jeg tror ikke at man må hete GlaxoSmithKlinede for å beherske kvalitetssikring.
Vis hele sitatet...
Hvordan tenker du å kvalitetsikre ett gram pot?



Men hvorfor er det så grusomt å gi ut cannabis på resept? Jeg mener, vi gir jo allerede ut opiater på resept, så hva er det som er så spesielt med akkurat cannabis som gjør at du kun ønsker at man skal tilby ekstrakter eller syntetiserte varianter? Her kan du jo lese om Sativex og dets bivirkninger, og ut i fra det jeg forstår så virker det ikke som et spesielt trygt legemiddel det heller. Svært dyrt er det også.
Vis hele sitatet...
Det er ikke grusomt, og for min del må de gjerne gjøre det. Jeg sier jo tilogmed at jeg kan se at enkelte grupper pasienter kan nyte godt av rusen i seg selv rett og slett for å få en bedre hverdag. Det jeg har problemer med er å se dokumentasjon på hvilke sykdommer man har behov for hele planten og dermed også behov for å være stein for å lindre symptomer.
Og hvorfor det evt er bedre enn alternativene man allerede har.

Når jeg ser folk i USA som får utskrevet cannabis for alt fra ørebetennelser til smerter i skuldre så skjønner man jo at dette systemet missbrukes. Det er jo bare å se på hva slags folk som står i køene utenfor hasjutsalgene, jeg sier ikke at "vanlige" folk også får dette på resept. Men jeg har sett nok dokumentarer (sett fra begge sider av debatten) til å se at mange av pasientene både røykte cannabis tidligere og er avhengige av cannabis uavhengig av hva slags sykdom de har.

Jeg synes ikke man skal legalisere cannabis bare for legaliseringens skyld og fordi noen påstår at det hjelper mot katteallergi og vondt i ryggen.
Jeg er for at medisiner som inneholder virkestoffer fra cannabis med dokumentert effekt kan brukes.
Jeg er for avkriminalisering av bruk av cannabis generelt.
Jeg er i mot full legalisering.
Sist endret av Cybergasm; 13. desember 2016 kl. 16:34.