View Single Post
Se denne her folkens! Den tar opp problem stillinga så jævlig bra!

https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysn...ng-2/episode-3

Legemiddelindustrien er skitten, money talks som noen over her sier, og sånn er det dessverre med alt... Det er ikke akkurat noen konspirasjon lenger.

Er veldig mange "Narkotiske stoffer" som man sier som har mye bedre medisinsk virkning på forskjellige ting enn det som legemiddelindustrien har å by på, men som antagelig vis aldri kommer til å bli brukt fordi det ikke går an å ta patent på, eller ikke ligger nok penger i det. Synd men sånn er verden..


Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Og her snakker vi vel om cannabis som en plante og ikke de medisinske virkestoffene i planten. Altså de sier ikke at det ikke finnes deler av planten som kan brukes i feks nesespray, men å røyke pot eller hasj ikke gir noen medisinsk effekt i seg selv.
Vis hele sitatet...
Ok, har du kilder på det eller?
Absolutt alle deler av planten inneholder ting som kan brukes som medisin, til og med røttene (spesielt røttene, etter som at det er delen på planten som inneholder mest CBD)

At å røyke pot eller hasj ikke har noen medisinsk virkning er totalt feil. Så klart planten har mye høyere medisinsk virkning oralt, men fortsatt.

Min far røyker cannabis for sterke rygg smerter, han har prøvd en rekke smertestillende som paralgin osv.. men hjelper ikke i nærheten så mye som når han røyker pot.

En kamerat av meg var så allergisk mot katter at han klarte nesten ikke puste når han var på besøk hos meg som har katter, røykte litt hasj å kunne kose med katten hele natten uten at det gikk utover pusten hans (skal sies at denne effekten ble svakere og svakere etter som han begynte å røyke hasj vær dag over lenger tid)

Meg selv har brukt cannabis mot Tourette og ADHD der andre medisiner har feilet gang på gang. Hadde jeg ikke røyket cannabis på videregående i friminuttene så hadde jeg aldri bestått et jævla fag

Det var bare noen eksempler og det er mange flere, søk opp på Youtube f.eks der folk med Parkinson's vaper eller røyker cannabis og får tilbake kontrollen over kroppen på 10min.