View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vel, du argumenterer ikkje for påstanden, så det er litt vanskeleg å angripe posisjonen din. Men så langt så ser det ut til at cannabis i hovudsakleg demper symptomer i ein del sjukdomsforløp. Kvifor legemiddelbransjen vil tape på det er uklart. Opiater er i hovudsak smertelindrande, men big business.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, burde egentlig heller ha droppet påstanden i og med at det bare er synsing. Når det kommer til hvordan legemiddelindustrien vil tape penger på legalisering av Cannabis/Kratom så vil jo det óg bli litt synsing, men om man f.eks. gjør et søk på "Kratom vs Opiates" så vil du se at det er svært mange som påstår å ha kommet av opiater ved bruk av Kratom som substitutt. Når det gjelder Cannabis så vet jeg har jeg bare lest at man påstår at CBD olje vil kunne utkonkurrere svært mange medikamenter man nå må få på resept, men jeg vet, uten å kunne konkretisere eller henvise til noen tall så er det bare synsing. Det er dessverre ikke så mye mer man har å gå på for øyeblikket, da det ikke er lovlig så er det ikke så mye tall å oppdrive på dette.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vel, du har forskjellige typer utfall alt etter om du snakker om rekreaell eller medisinsk bruk. Ved rekreasjonell bruk er jo det at politiet slepp bruke ressurser eit viktig argument for legalisering, men når det kjem til medisinsk bruk er jo spørsmålet om det funker...
Vis hele sitatet...
Absolutt, i tillegg kan man avgiftsbelegge det. Man kunne også ha regulert det, slik at man fikk avdekket om man hadde forutsetninger til å utvikle psykose før man evt. prøvde det. Når det gjelder den medisinske effekten så er det vanskelig å overbevise de mest rasjonelle av dere uten å kunne vise til ordentlige tester, men såvidt jeg har skjønt så har man ikke utført noen ordentlige studier har kunnet gi konklusjonsgrunnlag? Jeg må imidlertid innrømme at når jeg ser videoer som "Culture High", hvor man ser barn som har slitt med daglige anfall i flere år, som blir kurert ved bruk av CBD olje, så er det vanskelig å forstå hvorfor dette ikke er lovlig. Spesielt med tanke på at man vet at det er langt mindre skadelig en alkohol. Jeg vet at Culture High er en super-biased dokumentar, men når jeg så den så var det heller ingenting som slo meg som feilinformasjon.