View Single Post
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Ja, jeg vet.. Jeg skulle hatt en skikkelig omgang med rundjuling i tillegg til fengselstraff, men håper selvfølgelig på så lite straff som mulig uansett.

Den 3. personen er en som "stilte leiligheten til disposisjon og som medvirket til produksjon av sprengstoff."

Skal fortelle mer om hvordan vi ble tatt nå.

Dagen ettepå så gikk vi igang med å fjerne alt av bevismateriale. Dette gjorde vi ved å samle sammen alt av isposer, labutstyr osv. Dette dynket vi med ammoniakk for å fjerne eventuelle fingeravtrykk og DNA. Deretter pøste vi på med bensin og satte fyr på det.
Så samlet vi oss for å lage et alibi for "gjerningsmannen".
Alt gikk knirkefritt i flere dager inntil den samme mannen som fyrte av bomba drakk seg full (IGJEN) og oppsøkte eksen .
De to var egentlig ikke på talefot etter en krangel som også resulterte i at de slo opp med hverandre.
Av en eller annen grunn så fikk han hvertfall fortalt om sprengningen til eksen og hun så dette som en mulighet til å hevne seg.
Dermed gikk hun rett ned til politiet og fortalte hva som hadde blitt sagt.

Dagen etterpå ble han kalt inn til avhør. Faren hans er også politi og overbeviste han om at det beste var å innrømme alt for å få en eventuell strafferabatt.
Først så ble vi enige om at han skulle si at han gjorde dette alene og at ingen andre var innvolvert.
Men dette ble selvfølgelig ingen suksess da han også hadde sagt hvem som produserte bomba til eksen sin.
I tillegg så ble kjæresten til 3. personen innkalt til avhør. Hun ble så redd at hun fortalte alt til politiet.

Jeg satt der og nektet og nektet helt til begge vitneforklaringene og tilståelsen fra hovedmannen ble klasket på bordet forran meg.
Følte meg ennå mer som en jævla idiot i det øyeblikket.


Her er det som står i siktelsen:

Straffeloven § 352 første ledd

For ved bruk, oppbevaring eller behandling av sprengstoff, skytevåpen eller lignende gjenstand å ha gjort seg skyldig i uforsiktig atferd egnet til å volde fare for andres liv eller helbred.

Grunnlag: ( Dette trenger jeg vel ikke å skrive? )

Siktede har vært omgangsvenner med personer som har eksperimentert med sprngstoff og sprengninger. Straffeforslaget vil etter vår mening være et tydelig signal til denne gruppen personer.

Etter påtalemyndigheten er ikke samfunnsstraff å anbefale i denne saken. Det er sterke allmennprevantive grunner som begrunner dette punktet.

I skjerpende retning bemerkes den fare for eget og andres liv og helse som tilvirkningen av bombn medførte.
Bomben ble laget i den hensikt at den skulle detoneres. Det er av grunn også straffeskjerpende at den kommende detoneringen av bomben ville medføre fare for materiell- og personskade.
Vis hele sitatet...
Du ga 5kg APAN til en fyr du vett drikker mye, slik at han skal fyre det av på nyttårsaften.
Alle vet at de så drikker i ny og ne, vanligvis drikker på nyttårsaften. Og de som drikker mye (alla din "kompis"), drikker seg GARANTERT fulle på nyttårsaften.

Dette er en blanding av naivitet, og idioti!

Begynn å tren fiseringen, fordi du skal i fengsel!