View Single Post
Sitat av Bruntogblandet Vis innlegg
Jeg må bare få oppklart et par ting; Du blei tatt for å røyke i en leilighet der det ble dyrket et par planter? Videre sier du at din kompis har inrømmet enhver befating med dyrkingene, og at du var helt utelukkende?

For politi og dommere vil det virke veldig rart at du ikke visste at din kompis hadde et par planter blomstrene i sin leilighet der dere sitter og deler en fredspipe - just sayin..

Du har allerede blitt tatt på fersk gjerning, likevel velger du rettsak, mot og betale noen lapper? I norsk rett, holder indiser og en normal "skjønn" ganske langt vdr. slike småsaker. Tro meg, snakker av erfaringer.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg ble pågrepet i en leilighet hvor det ble dyrket og ble fraktet rett på glattcelle selv om jeg ikke var påvirket. Jeg visste ingen ting om plantene før vi ble pågrepet, men det er da vel uansett ikke ulovlig å ha kjennskap til forbudte planter?

Det er greit at man kan dømmes på indisier i norsk rett, men det er vel også slik at en hver tvil skal komme tiltalte til gode? Jeg var trossalt ikke ruset når politiet kom busende inn døren, og jeg har aldri hatt noe med politiet å gjøre tidligere, så det kan da ikke være så sterke indisier mot meg?