View Single Post
Sitat av Zabbath Vis innlegg
https://en.wikipedia.org/wiki/J._Allen_Hynek



Andre som har stått frem som UFO-vitner og UFO-troende:

- Paul Hellyer, forhenværende forsvarsminister i Canada. Ingeniør.
- Edgar Mitchell, ingeniør med doktorgrad fra MIT. Astronaut i Apollo-programmet, og sjettemann som gikk på månen.
- Laurance Rockefeller, milliardær og filantrop, barnebarn av John D. Rockefeller, bror av David Rockefeller.
- John Podesta, seniorrådgiver for President Obama og stabssjef for President Clinton.

(Sjekk Wikipedia-artiklene om de førstnevnte tre hvis du ikke tror meg.)
Vis hele sitatet...
Og hvor mange prosent blir disse fem, når en sammenligner disse med det totale antall astronomer og astrofysikere? Altså min påstand "Så og si ingen" står enda...
Har du tenkt over, at den forskningen til J. Allen Hynek kanskje ikke er så fjellstø? Og at personlige opplevelser beviser absolutt ingen ting?

Iallfall så her har du en skeptisk gjennomgang av en av de tre mest kjente UFO-sakene:
- Rosswell - tekst og mp3
- Betty og Barney Hill - tekst og mp3
- Hendelsen som ble til filmen "Fire in the sky" - tekst og mp3

Og som du kanskje ser, så er det en del gapende hull i historiene!..

Og som ellers i vitenskapen, så er det slik at "Ekstreme påstander krever ekstreme bevis"!
La oss si, at det er en gjeng fra et sted i stjernebildet Pleiadene, som da kommer og besøker oss her på jorden. Men det er et voldsomt problem! Vi har igjennom utallige tester og forsøk, prøvd å bevise Einsteins spesielle- og generelle relativitetsteori feil. Vi har nå bare drevet på i ca. 100 år, men den står nå like fjellstøtt enda! Denne teorien sier bl.a. at det går ikke an å kjøre fortere enn lysets hastighet i vakuum. Denne hastigheten er eksakt 299 792 458 m/s. Den er så eksat at meteren er definert etter hvor langt lys går i vakuum på 1/(299 792 458) s. Og gjennomsnittsavstanden til stjernene i Pleiadene er 444 lysår.

"Hvilen rolle spiller nå det?" Sier du kanskje. Men problemet er at lyset bruker 444 år, på å ta reisen fra Pleiadene til jorden i vakuum. Og dette er én vei! Sammen med at vi har bevist, at vi eller noen andre kan aldri oppnå denne hastigheten. Med andre ord, disse vesenene må ha sittet inne i romskipet sitt i MINST 444 år, for da slå av en prat med oss. Eller kanskje utføre noen få eksprimenter. Og etter dette vil det ta den samme tiden til tilbakereisen. Altså tilsammen MINST 888 år.
Så at noen da skal overleve og reise i 888 år for å besøke noen. Og da i samme slengen bruke zillllioner mere energi, enn menneskeheten noen gang har utvinnet i menneskehetens historie, for denne reisen. Dette alene synes jeg krever ganske ekstreme bevis! Og hva har vi som bevis? Akkurat ingen ting!

Finner du et bevis på, at vi noen gan er besøkt av romvesner, så venter en haug med penger på deg. James Randi alene gir deg 1 million dollar, og det er en god del andre fond som utlover en solid slump penger også. Men pengene ligger trygt i dems sparekontoer!..

Riktig nok er den nærmeste stjerna Alfa Centauri "bare" 4,32 lysår unna. Så dem som bor der, må "bare" sitte i et romskip i 8,64 år, for å "få en liten kaffeslabberas"...

Sitat av Zabbath Vis innlegg
På YouTube kan du enkelt finne noen titalls timer med slike vitnesbyrd fra navngitte autoriteter, samt bl.a. en høring foretatt av fem amerikanske forhenværende kongressmedlemmer og en forhenværende senator som alle hevder at de tror UFO-fenomenet skyldes utenomjordiske farkoster som besøker jorda og som holdes hemmelig av det militærindustrielle komplekset.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet, og jeg har tittet! Jeg var en gang for en del år siden en ihuga UFO-tilhenger selv. Jeg har bl.a. sett, at George Bush visk skal være en "reptilian". Altså et romvesen, som ser nesten ut som en krokodille (med lite tryne) og går på to bein som oss... Riktig nok er Bush en ganske så primitiv kar, men at en generelt tar YouTube seriøst er ekstremt dårlig kildekritikk!
Og ikke nok med det! Hvis du ser på øynene til Bush i snutten. Så er det ikke reptiløyne han har (her representert med Hemidactylus sp. som har typsike reptiløyne), men jeg synes de ligner mere på katteøyne. Altså skal en være god til å forklare seg, hvis dette ikke bare skal bli idioti. Og det er mest sannsynlig lagd av nærmest idioter.

Og mens vi er inne på dette...
Gjerne forklar meg hvorfor disse reptilian'ene har veldig mange trekk, som nesten er prikk like dyr på jorden? Tilfeldig? Neppe!

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Spørsmålet er om du gidder å søke. Jeg har gitt deg noen kildehenvisninger her, men du kan google The Disclosure Project hvis du trenger mer.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett en filmene hans, ja. Der han sitter med noe som ser ut som ganske trenet overkropp i ei hvit skjorte, rødt slips og et lite hode på toppen med runde briller. Men når han begynner å plapre, så sliter jeg med å ta han seriøst. For han så virker det, som nesten alle lys på himmelen er Alienz!

Sitat av Zabbath Vis innlegg
Får jeg lov, kan jeg forresten godt grave frem noen flere linker selv også, slik at det blir mindre arbeid for deg og andre lesere.

Edit: Jeg ser at Wikipedia-artikkelen om Hynek kommer til å bli latterliggjort her, siden den mangler kildehenvisninger en del steder. Anbefaler derfor i stedet at interesserte lesere tar en kikk på artiklene om Edgar Mitchell, Paul Hellyer og Laurance Rockefeller -- selv om ingen av disse var/er astronomer.

Jeg kan også godt fortelle deg hvorfor så relativt få astronomer og astrofysikere står frem som UFO-troende (og hvorfor noen, som Phil Plait, aktivt "debunker" alle påstander om utenomjordisk besøk). Hvis jeg får lov. Eventuelt kan du bare google "Donald Menzel CIA" selv.

Står man frem som UFO-troende blir man uansett så stigmatisert og latterliggjort at det ikke er rart veldig få mennesker, særlig vitenskapsfolk, står frem.
Vis hele sitatet...
Kan sikker bli interessant det, hvis du har skikkelig kildekritikk, dog det siste er jeg mere usikker på.

Igjen: Hvem som helst, som klarer å bevis ubetvilelig, at vi er blitt besøkt av en annen planet, får $ 1 000 000 ++ rett på kontoen. Tenk over det og din kildekritikk!

Selvsagt er det blitt observert en del lys eller objekter på himmelen, som ikke kan forklares! Men å hoppe fra et Uidentifisert Flyvende Objekt til Alienz er ganske drøyt! Eller? Hva med heller å forske mer? Kanskje dem har en naturlig forklaring? Som kanskje til og med er mye mere spennende!