View Single Post
Jeg har prøvd å løpe fra politiet...

Vi var 4 gutter som hadde en cellebil(kassebil) og to hundepatruljer etter oss.
Vi sitter å slapper av ved en fotball-bane og plutselug lyser hele jævla nabolaget opp av blålys og pulsen pulsen stiger til det utenkelige.
Av en eller annen grunn så får alle sammen en impuls og vi begynner å løpe som bare rakern!! Når jeg har løpt drøyt 30 meter har jeg allerede vært i bakken 2-3 ganger pga latterlig høy promille.

"DETTE ER POLITIET! STOPP MED EN GANG OG LEGG HENDENE PÅ HODET!"
Da splitta vi automatisk og det ble " any man for himself"
Jeg blir nå oppmerksom på at enda en politipatrulhe er kommet, fordi en unifornert mann hopper plutselig ut bak ei brakke og prøver å ta meg. Da jeg klarer å ninja-dodge han, får jeg et enda sykere kick og får følelsen av at jeg er gud.

Dette varte i ca 10 sekunder da en politi- kvinne hopper på ryggen min bakfra og tvinger meg ned i bakken. Med mine 110 kg er jeg ganske stødig, så jeg små-jogget litt med henne klamrende fast!

Så farer jeg rett nedi en busk og blir kjapt holdt fast av 3 politibetjenter.
Idet de setter på meg håndjern, roper de: dette var dumt, du klarer ikke å rømme fra politiet!
Jeg svarer: jeg prøvde ikke å rømme, jeg ble bare drut nervøs og begynte å løpe...

Nå kommer det to karer med hunder og spør hvor kameratene mine er og jeg svarer jo at jeg har ingen anelse, vi skilte jo lag!

De ransøker meg og stiller 20-30 spørsmål for å så sette meg ned på et rekkverk, der sitter jeg dritings og har en hyggelig samtale på drøyt 45 min med en politi-kvinne som holder meg rund armen. Der og da trodde jeg det var fordi vi hadde det så hyggelig, men det var for å sikre seg at jeg ikke skulle løpe litt igjenn.

Nå blir to av kameratene mine funnet av hundepatruljen gjømt inni en sånn stor søpprlkasse som står utenfor borretslag, de trudde lukten av søppel skulle lure hundene, den gang ei...

Desverre er den ene kameraten min litt av den politi-hater typen og han sparker en politibetjent rett i trynet. Det endte med at han ble overfalt og tvingt inn i kassebila og hele bila bråjet og humpet, det gikk hardt for seg inni der sa han i en senere annledning, der ble han satt med håndjern i taket og stripset føttene.

Den siste kameraten min blir funnet 3 timer og 7 kilometer senere! Fikk høre det av han neste dag.
Sist endret av ZELDUR; 29. januar 2011 kl. 13:57.