Tråd: Rasister
View Single Post
For det første generaliserer du utan argumentasjon. No er eg ikkje umiddelbart ueinig i generaliseringa, men den hadde vore meir verdt om du presenterte eit grunnlag.

For det andre påstår du vestlige demokrati er i tilbakegang. Nok ei generalisering, utan grunnlag.
Vis hele sitatet...
https://freedomhouse.org/report/free...acy-in-retreat

"In 2018, Freedom in the World recorded the 13th consecutive year of decline in global freedom. The reversal has spanned a variety of countries in every region, from long-standing democracies like the United States to consolidated authoritarian regimes like China and Russia. The overall losses are still shallow compared with the gains of the late 20th century, but the pattern is consistent and ominous. Democracy is in retreat."

"An appeal to tradition is only a fallacious argument in itself if the argument is not developed further, for example by pointing out that the widespread acceptance of the practice means that there would be significant implications/disruption/cost involved in abandoning the tradition."

Hvis man skal ha vekk all tribalisme, må man ha et alternativ. I disse dager forsøker man å gjøre alle mennesker like under en sentralisert stat.

Meh. Vi er forskjellige ja, men vi er og så like at vi kan parre oss med kvarandre. Det er ikkje veldig stor genetisk varians mellom mennesker, og kultur forklarer nok meir enn gener av skilnadane vi opplever.

Viare lagar du ein stråmann og angrip den.
Vis hele sitatet...
https://www.livescience.com/47288-tw...-genetics.html

"We were surprised by certain behaviors that showed a genetic influence, such as religiosity [and] social attitudes," said Nancy Segal, an evolutionary psychologist at California State University, Fullerton, who was part of the study for nine years. "

"Another study, commissioned by the editor of the journal Science, looked at genetics and IQ. The Minnesota researchers found that about 70 percent of IQ variation across the twin population was due to genetic differences among people, and 30 percent was due to environmental differences. The finding received both praise and criticism, but an updated study in 2009 containing new sets of twins found a similar correlation between genetics and IQ."

"Genes can help explain why someone is gay or straight, religious or not, brainy or not, and even whether they're likely to develop gum disease, one psychologist explains."

Ah, så adferd og IQ kan ikkje forklarast ut får andre årsaker, t.d. sosial tilhøyrigheit og så viare? Og kor stor er variansen mellom ulike grupper versus variansen innad i gruppa?
Vis hele sitatet...
Den første linken jeg postet av J.P Rushton viser hvordan IQ og atferd varierer mellom hovedrasene også når man kontrollerer for økonomi og klassetilhørighet.

Ingen rase er "overlegen" noen andre. Dette er uansett gjenstand for fortolkning. Det er her snakk om å være tilpasset ulike miljøer. Afrikanere har for eksempel lavere tidspreferanser enn hvite og asiater.

Nå skal jeg komme med en appell til deg. Det du tror på og verdiene du forfekter er noe du har blitt fortalt at du skal mene fra barnehagealder av gjennom det mest omfattende og effektive propagandaapparatet verden til nå har sett (Ja, det er en påstand, ikke be meg dokumentere absolutt alt) Og du reproduserer disse verdiene helt eksakt. Får man til å tenke, hva? Jeg vet også at du har blitt kondisjonert til å reagere med sinne og raseri overfor "rasister" som meg. (Ja, det er en påstand)

Rasisme er et begrep som ble oppfunnet av Trotsky til politiske formål, og er egentlig helt meningsløst. Jeg kaller meg for raserealist. Dette innebærer ikke å hate andre mennesker for sjatteringer i huden.