Tråd: Rasister
View Single Post
Det er ingenting du får gjort annet enn å akseptere at det er slik dine foreldre er.
Det er heller ikke slik at fordi foreldrene dine er rasister så blir du og resten av familien din det.

Har selv en bestefar som er super rasist, bestemor var også litt rasist men moren min og søsknene hennes har ingenting imot dem.
Noen av mine beste venner igjennom tidene har vært utlendinger, så at bestefaren min er rasist har egentlig ikke hatt noe å si på resten av familien.

Kan nevne noen av tingene han gjør og sier som gjør det direkte flaut å dra ut med han noe sted;

Han unngår butikkhyller hvor det står utlendinger og tar gjerne store omveier for å unngå dem, venter på at de skal bli ferdige i hylla før han går dit og slenger noe dritt om at det lukter vondt.
Han kan plutselig ta tak i meg i butikken og si "pass deg så han/hun ikke stjeler alt du har i lommene dine" om han ser en utlending i nærheten.
Skal vi på café så snur han i døra om det er utlendinger bak disken eller på kjøkkenet.
Kusina mi er sammen med en utlending og hu er skrevet ut av testamentet, kun fordi hu ble sammen med en utlending.
De som driver kebab og burger sjapper de tjener kun penger på å selge hasj på siden og ikke mat.
Selv filmer og serier med utlendinger i blir skrudd av.

I nærmere 20 år har vi i familien prøvd å få han til å forstå at utlendinger ikke er noe annerledes enn "oss", vi er alle mennesker uansett hvor i verden vi er ifra og de fleste av oss har gode intensjoner (liker nå jeg å tro)
Men det å få han til å endre meningen han har hatt i over 70år det blir litt som å snakke til en vegg, rett og slett umulig.
Sist endret av Flaffersen; 19. juli 2019 kl. 14:57.