View Single Post
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Jeg forstår hva du mener, men synes sammenligningen blir litt drøy, men forsterker jo poenget ditt og skal ikke si meg uenig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet egentlig ikke om sammenligningen er så veldig drøy. Begge deler er potensielt veldig skadelige ting å bli utsatt for.


man kan skape en verden der man tåler mobbing og der man er sterk nok til å ikke bry seg/gi tilbake.
Vis hele sitatet...
Ja, kan man det egentlig? Vanlig sporadisk erting som alle opplever av og til, ok. Men mobbing? Mobbing er et overgrep, og jeg tror det er litt farlig å gi inntrykk av at det er et tegn på svakhet å ikke takle det. Jeg tror det er skadelig å sitte med følelsen av å være svak fordi man ble utpekt offer eller "lot seg mobbe" - mye av skamfølelsen som følger deg etterpå kommer vel nettopp herfra. Igjen, ikke helt ulikt sammenlikningen min over.

Det ligger i hele begrepet mobbing at det er et misforhold i makt, enten i antall eller på andre måter. Man har ikke noe å stille opp med. En situasjon der du kan slå tilbake med en kjapp kommentar og så skjer det aldri igjen, det er ikke mobbing.
Sist endret av *pi; 4. juli 2019 kl. 16:41.