View Single Post
Trådstarter
Ser folk fortsatt diskuterer her, og det er bra så man får vite litt mer

Grunnen til at jeg har gjort det som jeg gjør er pga at jeg henter en del data fra XML som kjøres og da var det egentlig bare ganske enkelt å greit å bruke javascript til å generere 1 <tr> og 4 <td> linjer for å vise data i tabellen.


Jeg har jo nå rundt 2000 linjer med <tr> i html'en og skal KUN vise 8 stk før man utvider tabellen med en knapp.
Dette fungerer til en viss grad, MEN jeg har fitrering i tillegg som fungerer og som filtrerer ut ifra hvilke data som skal vises.

Jeg har nå satt opp en kjapp funksjon som kun viser de første 8 linjene i <tbody>, men dette blir feil i filtreringen da linje 10 kan være første element i den ene filtreringen og da vises ingen data i tabellen.

Her må jeg da legge inn en funksjon som kjører hver gang filtreringsmenyen er trykket på og som ignorerer de med klassen ".hidden" og kun viser de første 8 linjene som er aktuelle.

Først tenkte jeg en slice funksjon som tok de første 8, men dette gjorde akkurat det samme som i første forsøk, så nå tenker jeg at jeg må finne en måte å skjule alle table rows utenom de første 8 og ikke ta med de som har klassen ".hidden".

OPPSUMMERT:

Jeg har 200 rader. Jeg skal kun vise de første 4 aktuelle. De første 3 har allerede klassen ".hidden" og da vises kun linje 4 da linje 1-2-3 blir tatt med men er hidden. Her skal klassen ".hidden" ignoreres og linje 4-5-6-7 skal vises. Dette skal gjøres i Javascript.


Noen tips?