View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Intuitivt er det fort å tenke at kjøttrik diett med stort sett bare proteiner og fett vil gi skyhøyt kolesterol og klogge alle årer. Det er skrevet endel om keto, det er podcaster og mange har lagt ut blodverdier fra legen før og etter at de startet på keto og det viser seg at kolesterolet holder seg fint innenfor anbefalte verdier.

Om jeg husker korrekt så pekes det på at en faktor som hindrer klogging av årer og høy kolesterol er at blodsukkeret blir dønn stabilt.

Det er også satt igang noen forskningsprosjekter på keto, så du kan jo google det nå og da og se om det publiseres noe du kan stole på.

Evt. kan du bare forsøke selv. Ta en runde med legen din. Få tatt blodprøver før du starter og også underveis. Da ser du jo om dette er noe for deg.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg orker egentlig ikke å forholde meg til en spess diett bare nysgjerrig. Jeg svarte på noe spm om kosthold og trening ifht å få utskrevet en keto-diett jeg fant på nettet men måtte tilslutt betale noe jeg ikke gidda. Ville bare ha et eksempel på hvordan det kunne ha sett ut hehe.