View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok takk, bare fått det inntrykket herfra at Ritalin forsøkes først og er dårligst, men man skal jo ofte ta freak med en bitteliten klype salt.
Vis hele sitatet...
Prøv det du får tilbud om og be evt om bytte om det ikke funker. Ikke la freakere bestemme hva som er best for deg. Jeg kan godt forstå at mange som har brukt/misbrukt amfetamin foretrekker Aduvanz, det er jo en amfetaminvariant og noe du er tilvendt/kjent med. Ritalin ligner kjemisk mye mer på kokain og selv om forskning viser at depotvarianter av ritalin gir ganske lik effekt på symptomer som Aduvanz, vil det ofte kreve mer tilvenning for de som har brukt amfetamin før.

Freak er ganske håpløst mtp hva som anbefales av medikamenter da mange her er ute etter rus/eufori, mange hater C-preparater da de ikke gir rus, men poenget med en medisin er ikke å gi rus, men dempe/lindre symptomer på noe. Jeg jobber litt i rusomsorger, har adhd selv og har flere i familien med det. Flertallet foretrekker Aduvanz, men noen liker ritalin klart bedre og, et par har svært god effekt av strattera og bruker den. Kanskje er det lurt å finne en medisin som i minst mulig grad trigger russug? Flere av de jeg har fulgt opp i rusbehandling fikk skikkelig russug med Aduvanz og endte tilbake på sprøyte og mista med, men de skulle på død og liv ha den. Et par av dem hadde tidligere brukt ritalin som funka fint uten sprekk, men masa seg til Aduvanz for den den ifølge 'miljøet' skulle være bedre. Nå får de verken ritalin eller aduvanz...