View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har vært igjennom del 1 av ADHD utredning, og skal inn for å snakke med psykiater etterhvert for del 2 som mest sannsynlig involverer medisinering.

Har lest meg litt opp på ting og virker som aduvanz er å foretrekke fremfor ritalin, men at leger / psykologer alltid starter med ritalin?

Nå kan jo sikkert psykiateren svare best på dette (med mindre de gir ut ritalin pga det er billigst... ), men tenkte det var greit å ha litt bakgrunnsinfo når jeg først skal snakke om medisinering.

Vil si det jeg sliter mest med når det kommer til adhd er mangel på motivasjon og energi til å gjøre ting, små ting føles som veldig slitsomt, sliter også med søvn. Typ sovner fort, men dårlig kvalitet. Våkner ofte etter 4-5 timer med god søvn og får crap søvn / eller helt åvken etter det.

Så igjen, bør jeg pushe på å få prøve aduvanz som i følge dette forumet virker som en bedre medisin, eller bør jeg faktisk teste ut ritalinen for å se om det kan fungerer for meg?

Hvilke negative effekter bør jeg egentlig se etter?

Kan forøvrig nevne at en kompis får adderal og jeg har testet det ved noen anledninger. En hel tablett ble alt for mye, men en kvart så gir det liksom snev av livsgnist og motivasjon uten at jeg føler meg "rusa".

Merker snev av angst riktignok, men det er vel helt normalt for denne type medisin?