View Single Post
Greit, skal bite. 2 uker i desember, penger ingen hindring.

Vel, hadde det vært sommer hadde jeg anbefalt Sør-Korea/Japan glatt med de parameterene. Sør-Amerika / Afrika er begge to kontinenter hvor å ha tid nok er viktigere enn penger, så da er de er av lista.

Eneste stedet i midt-østen jeg ville anbefalt for øyeblikket er Iran, men selv om vesten holder på å normalisere forholdet til Iran tar det fortsatt noen måneder å få visum dit. Da er det også ute.

Da foreslår jeg heller storbyferie med en sinnsyk avslutning. Kjøp flybillett til Singapore, ta inn på hostel der og vær turist i 3 dager, ta bussen til Kuala Lumpur (5 timer i luksusbuss koster noen hundrelapper, mye, mye diggere enn fly) og ta noen dager der (både Malaysia og Singapore er visumfrie). Deretter flyr du med AirAsia til Yangon i Burma, et helt sinnsykt land som nettopp har åpnet seg for turister (søk om visum på forhånd elektronisk her: http://evisa.moip.gov.mm/NoticetoTourists.aspx ). Sørg for å fly inn på formiddagen, ta taxi direkte til bussholdeplassen og finn en buss til Bagan (et fantastisk område med flere 1000 eldgamle templer). Finn et sted å sove i den gamle landsbyen Nyung-U (hvor det er massevis av ålreite restauranter og billige steder for backpackere) og hold deg milevis unna New Bagan (oppbygd turist helveteshøl). Når du er lei tar du bussen tilbake til Yangon. Fly derfra til Bangkok og hjem når det passer.



Sitat av Arne_J Vis innlegg
1) London på pubrunde og masse fish&chips. Et par-tre døgn.

2) Tyrkia, tyrkiske bad, badeland og spa. 3-4 dager.

3) Sør-Afrika. Og skyt noen løver mens du er der. 3-4 dager.

4) Avslutte med Las Vegas i USA, skikkelig party og gambling-tur. Kostnader var jo ingen hindring xp Kanskje du ender opp med å vinne alt tilbake igjen.

Så sørger du for å bestille noen historie- og matlagningskurs de samme stedene.
Vis hele sitatet...
Tyrkia er ikke bra om dagen og Sør-Afrika er veldig langt unna. Spiser opp en dag hver vei

Latin-Amerika + USA har derimot ganske mye potensiale. Har ikke reist nok der til å komme med gode nok råd dog.
Sist endret av DumDiDum; 16. november 2015 kl. 22:04.