View Single Post
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Helt enig med deg i dette, men ser ikke hvordan det å gå i kirken skal hjelpe med å takle samfunnet og ulike mennesker på en bedre måte. Jeg klarer allerede å omgåes kristne i hverdagen, så ser ikke helt hva jeg har å hente. Det å lære om andres holdninger, skikker og verdier hører til rle'en, så kanskje man heller kunne skippet denne gudstjenesten og heller besøke kirken i en rle time. På denne måten kunne man også fått et mer nyansert syn og mer kunnskap om kirken, en det en gudstjeneste vil gi deg.
Vis hele sitatet...
Trådstarters utgangspunt var et besøk i kirka med skolen, noe som både kan innebære et besøk, eller en gudstjeneste. Begge deler kan gi utbytte i form av å lære hvordan kristne tenker. Flott at du kan omgås kristne mennesker og vet hva de står for, men dessverre er det mange som ikke har dette grunnlaget. Derfor mener jeg at det ikke er feil å integrere korke/moské/tempel-besøk i skolen.
Når man besøker kirken som et skolebesøk får man en forklaring på hvordan kristne ønsker at ting skal foregå og hvordan de tenker, dersom man deltar på en gudstjeneste kan man få innblikk i hvordan dette fungerer i praksis(kanskje dette ikke alltid er i tråd med det som blir fortalt på en omvisning?)
Det kommer an på hvaslags utbytte man vil ha og hva man vil lære.