View Single Post
Jeg er fundamentalt enig i hva mentalmelt og xtapolapocetl sier her.

Dette er i mine øyne faktisk en sak som både direkte og indirekte angår oss alle. Det er prinsipielt viktig at alle og enhver, med eller uten interessen, skal ha den personlige friheten til å gjøre hva de vil med bevisstheten sin i et moderne samfunn uten at noen skal legge nesa i nakken på deg. Om det være seg å kjemisk endre den gjennom å innta et hvilket som helst psykoaktivt stoff, eller å endre den gjennom meditasjon, dansing, synging, tromming og alle andre praksiser som måtte bli tatt i bruk. Noe annet er fullstendig galskap og på ingen måte forsvarlig. Det viser seg derimot at dette moderne samfunnet vi lever i er totalt tilbakestående på dette området.

Problemet er at folk flest ikke innser dette åpenbarige prinsippet, da dagens kultur her i vesten tar seg til gode med å nyte alkohol og tobakk ved siden av altfor dårlig informasjon rundt andre rusmidler. På denne måten tror vi at dette ikke er en grunnleggende og svært åpenbarig personlig rettighet som faktisk betyr mye, men velger å ignorere hele greia samtidig som alt annet blir uglesett. Hvordan vi så mange steder her på jorda har utviklet oss til å oppføre oss på denne måten går meg hus forbi, men jeg finner det svært krenkende og krever min rett til å innta hva jeg vil - uansett hva andre måtte si. Det er trossalt min kropp, mitt sinn, mitt valg, mine tanker og mitt liv det handler om. Og med det skal jeg kunne gjøre hva faen jeg vil så lenge jeg ikke utgjør noen reell trussel for mine medmennesker. Hvilket jeg overhodet ikke gjør på noen som helst måte.

Om Norge noen gang, eller andre land for den saks skyld, kommer såpass langt til å skjønne at dette er en fullt naturlig rett vet jeg ikke. Om det skal skje må vi antakelig jobbe hardt for å få det til, men jeg er godtroende nok til å tro at med tid så er dette en ikke så alt for fjern mulighet. Så lenge ikke hele samfunnet blir skyldt ned i dass, that is
Sist endret av Sky; 10. august 2009 kl. 03:56.