View Single Post
Sitat av Themosthigh Vis innlegg
Vel, du kan prøve å sammenligne antall nederlendere med antal nederlandske herroinmissbrukere.
For så å sammenligne antal norske, men norske herroinmissbrukere.

Å vil komme fram til at "Hm, hvorfor har norge en av de høyste overdosestattistikkene i europa?"


Bullshit.
Det viser seg derrimot at mennesker har en tendens til å gjøre det de IKKE har låv til.
Noe som du igjen kan finne ut ved å skjekke ut hvor mange nederlendere som røyker cannabis i forhold til folketallet.

Etter å ha pratet med en del nederlandske ungdommer, innser jeg at disse kiddsa blir GODT undervist når det kommer til rusmissbruk, og har god erfarig på selve emnet.
Majoriteten av nederlenendere røyker ikke cannabis, noe som strider mot dit argument rigth there!



Selv om den norkse stat har skranket inn på alcoholen så drikker kiddsa mer en aldri før.
At de røyker mindre en før, det kan jeg godt tro, men det har alt med trend å gjøre, for nå snuser de i stedet.
Vis hele sitatet...

Jada, vi kan sammenlikne Nederlands narkotikaerfaringer med var egen opp og ned. Forskjellen er at i Nederland er hasj legalisert. Heroin derimot, er ikke legalisert pa noe som helst mate. Riktignok kan man na fa gratis heroin om man er en tung misbruker, men dette er fortsatt bare et proveprosjekt savidt jeg vet. Uansett sa ser jeg ikke hvordan det er relevant til denne diskusjonen, da denne diskusjonen dreier seg om a legalisere absolutt alt, fullstendig uten statlig innsyn og uten mulighet til a hjelpe misbrukere.

Det er mulig at "kiddsa" i Norge drikker mer enn hva de gjorde for 50 ar siden, men ser man pa alkoholpolitikken og forbruke i Norge, og sammenlikner det med andre europeiske land innser man fort at alkoholpolitikken kanskje ikke er sa jysla dum likevel, selv om den til tider kan vaere irriterende for fattige studenter som vil drikke seg sannselost dritings en torsdags ettermiddag. Uansett er ikke alkoholpolitikk relevant til denne diskusjonen heller, da alkohol er lovlig i dag.

Hele poenget mitt her er ikke at jeg er mot legalisering av narkotika. Poenget er at her snakker vi om legalisering med resten av DLF's politikk som folge. Jeg kan godt diskutere lenge om hvorvidt narkotika muligens burde vaert legalisert til en viss grad under det styret vi har i dag, men med DLF's politikk er det klin forbanna umulig for meg a se noe som helst positivt.