View Single Post
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Et par punkter:

- Hvis man ikke er i stand til å jobbe, er man avhengig av støtte fra familien, eller private donasjoner.
- Hvordan privatisere veinettet på en praktisk måte?
Vis hele sitatet...
Det de samme punktene som får meg til å se på dem som et mindre seriøst parti. Å fjerne alle former for støtteapparat ville rimelig fort satt så mange mennesker og barn som ikke kan forsørge seg selv rett på gaten, og effektivt fått Norge til å styrte på FNs liste over velferdsland.

I motsetning til dette vil DLF at man skal ha frihet også på dette området: de som ønsker kan selge, og de som ønsker kan kjøpe – for egne penger.
Vis hele sitatet...
Det virker som du har tenkt seg at det kunne vært private aktører som får lov til å selge? Det sier litt om dem, og hvilken baner de tenker i.

Hvordan kan hun tro at dette vil føre til en reduksjon av fattigdom dvs. til øket velstand? Vi skal ikke svare på dette, vi skal bare konstatere at en slik politikk vil føre til at fattigdommen øker/til at velstanden synker.
Vis hele sitatet...
Ikke tror jeg de ville klart seg så godt i debatter heller med denne argumentasjonteknikken. Jeg har ikke tenkt til å si hvorfor, det bare er sånn.

For og gå litt mer on-topic så tror jeg ikke den gjennomsnittlige nordmann ville vurdert å tenke på det en gang før det kommer i partiprogrammet til noen av de litt mer seriøse. Og her er ungdomspartiene veien og gå IMHO=)

Sitat av CaptainP Vis innlegg
Du tenker på sånn det som skjedde i kina med opiumen. Ja jeg er helt enig i at konsekvensene av en slik legalisering hadde vært katastrofal, men at lovlig kjøp av heroin og crack kan skaffe et parti stortingsmajoitet og teoretisk sett gjennomføres, i dagens politiske klima, jo seffern.
Vis hele sitatet...
Kanskje klimaet er annerledes her jeg bor, men jeg tror et hvis feks AP hadde gått ut og sagt dette nå så hadde Siv Jensen blitt statsminister ved det opp-kommende valget.
Sist endret av Picard; 31. juli 2009 kl. 04:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.