View Single Post
Sitat av BillyIdle Vis innlegg
Har en liten observasjon ang. dette punktet i beskrivelsen min:

Har eksperimentert en god del på oppsettet mitt de siste dagene, og har oppdaget noe merkelig. Jeg har nå to fungerende oppsett, mitt gamle med modifikasjoner for den nye TV-løsningen og et nytt som jeg startet helt fra scratch. Det er én stor forskjell på disse to - for at IGMP-trafikken skal slippes gjennom må man ha på "Allow IP options" som beskrevet over, og i følge pfSense sin egen dukumentasjon skal dette gjøres på downstream-interfacet (altså LANet der tuneren står). Men på den ene configen min, så må det gjøres på LAN mens på den andre på IPTVWAN. Derfor vil jeg anbefale å gjøre som beskrevet over, samt sette "Allow IP options" på den allerede eksisterende LAN-regelen som er satt opp som default for å slippe gjennom all trafikk.
Vis hele sitatet...
Da innser jeg at jeg har rotet litt, og at jeg faktisk hadde "Allow IP Options" på begge interfacene i begge configene. Punkt 4 burde være slik:

Sett opp regler i firewallen. For IPTV WAN trykk Add, og endre Protocol til Any. Trykk på Display Advanced under Extra Options og huk av for "Allow IP options". Lagre og utfør endringer. På LAN fins det en regel som har kommentaren "Default allow LAN to any rule". Endre denne, og trykk på Display Advanced under Extra Options og huk av for "Allow IP options".

Nå har jeg jo rotet det litt til, og dersom det kommer nye folk til og bruker den opprinnelige oppskriften, så vil jo ikke den fungere. Burde jeg poste en revidert oppskrift?
Sist endret av BillyIdle; 16. august 2017 kl. 14:04.