View Single Post
Er stor fare for å bli avhengig av Attentin spesielt når du allerede sliter psykisk. Har vært der selv å hvis jeg fant noe som tok knekken på angsten eller gjorde meg "glad" så sleit jeg virkelig med å stoppe. Jeg ble diagnosert med ADD i voksen, men etter at jeg begynte på Attentin og Elvanse så har livet blitt både bedre og verre. Sliter ikke med angst eller depresjon lengre, men jeg klarer ikke å fungere hvis jeg ikke tar medisinene og uten medisiner så er jeg et psykisk vrak. Slik Attentin og andre medisiner for ADD og ADHD fungerer, så er det at dem frigjør dopamin. Grunnen til at du føler på angsten når rusen har gitt seg er grunnet det at hjernen har frigjort altfor mye dopamin iforhold til hva du egentlig trenger. Desto mer du bruker desto verre vil det bli når rusen gir seg for dagen. Hvis du har tilgang på noe som heter Cabaser, så er det noe jeg anbefaler deg å bruke istede for Attentin. Cabaser er en dopaminagonist(dopamin i pilleform), men det er ikke like ekstremt som medisiner som Attentin og Ritalin. https://www.felleskatalogen.no/t/med...-pfizer-547187
Dem som har ADD eller ADHD er grunnet mangel på produksjon av dopamin og det kan godt hende at du har for lite dopamin siden du sliter med angst og depresjon. Du finner flere artikler på nettet om Cabaser/Cabergoline og hvordan det funker. Studenter og idrettsutøvere i USA bruker dette grunnet, da det bedrer på humøret, øker fokus og du føler deg generelt bare bedre.