View Single Post
Jeg bare på peker forskjellene mellom "frontfigurene" her. Jeg påstår ikke at kristendommen bare er fryd og gammen, for det er den ikke. Men det ganske stor forskjell på ideologien til Mr.Muhammed og Jesusen .

Den ene var en politisk aktiv "hippie" som chillan med noen homies og preket om fred, håp, tilgivelse og kjærlighet. Den andre var en omreisende hærfører som giftet seg med en 7 år gammel jente og fyllbyrdet ekteskapet et par år senere og som voldtok og drepte alt som sto i veien for hans herredømme.

Sitat av Moff Vis innlegg
Dette er et argument som dukker opp veldig ofte, men jeg mener det faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan du si at man skal se bort fra de verste delene av bibelen, men ikke se bort fra de verste delene av koranen? t.
Vis hele sitatet...
Bibelen er jo som kjent delt i 2. Den gamle delen som inneholder mosebøkene bla. annet. Den inneholder jo drap av barn og masse annet faenskap, men den har jo så å si frafalt når det kommer til kristendom. Protestanter og Lutherianere og til å med Vatikanet anerkjenner jo at jorda ikke er 5000 år gammel og at man ikke skal tukte sine barn og sin kone. Ja noen gærne creasjonister i USA tviholder på dette, men det faller litt på hvor gærne dem er. Så da blir det mere rimelig å sammenligne koranen med det nye testamentet da de er kortere bøker fra nogenlunde samme tid.. Og der faller ikke handlingen seg så langt i fra hverandre. Jesus er jo til og med nevnt i koranen en god del og er anerkjent som en profet.

Hvis du leser det nye testamentet så ser du at Jesus aldri har begått en eneste volds-handling. Han gjør ikke en flue fortred engang, han "vender det andre kinn".

Så kan du lese om historien til Muhammed. Dreper i hytt å pine, pedofile tendenser. Godkjenner voldtekt og massemord. Etnisk utryddelse.osv osv.

Si meg da. Er dette samme ulla?
Sist endret av A-tillah; 17. mars 2017 kl. 19:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.