View Single Post
Til dere som tror man ikke kan tjene penger på Lyoness, dere tar grundig feil!

En kompis forklarte meg hvordan Lyones virker. Han var veldig trygg på at dette kom til å bli stort i Norge, som i mange andre land. Slik han så det kunne han jobbe hardt i ett år eller to og så pensjonere seg med god inntekt livet ut. Han siterte også Donald Trump som skal ha uttalt at om han gikk konkurs og måtte bygge seg opp igjen så ville han satset på MLM. I ettertid har jeg skjønt Hr Trump, om man kan få en gjeng idioter til å jobbe gratis så må det være mulig å tjene penger på det hva som helst.

Jeg spurte hva slags inntekt han så for seg fra Lyoness og svaret var minst 40-50 000 i mnd på kort sikt. Dette var i mai 2013 og han var trygg på å få slik månedlig inntekt før utgangen av 2013. Jeg bad han redegjøre for hvordan han skulle tjene denne mengden penger. Desverre var dette utfordrende da kalkylene som lå bak var så komplekse at han ikke skjønte dem selv. Men han viste til et eksempel:
Han betaler seg inn med 20 000 kr
Han verver 4 personer som betaler seg inn med 20 000 kr
De 4 verver ytterligere 4 hver som betaler seg inn med 20 000 kr
(nå har han altså 20 personer i sitt nettverk som tilsammen har betalt inn 400 000 kr)
Alle disse 20 personene verver 20 personer hver. Disse 20 personene får gratisversjonen av Lyonesskortet (de vil altså få rabatt på kjøp men vil ikke tjene penger på Lyoness)
Alle 400 personer med gratiskort verver 20 personer hver (altså vil han da ha 8000 personer med gratiskort under seg i sitt nettverk)
Hver av disse 8000 personene handler for 7000 kr hver i mnd på butikker tilknyttet Lyoness.
Dette betyr at han har en omsetning i sitt nettverk på 56 millioner i mnd
Han vil nå ha en estimert inntekt mellom 40 - 50 000 i mnd.

Med tanke på at ingen av de store butikk-kjedene, bensinstasjoner eller andre bedrifter der man bruker mye penger hver mnd kommer til å bli med i Lyoness, så er 7000 kr i mnd mye penger. De fleste bruker ikke 7000 kr i mnd på kafé og frisør.

Når jeg allikevel mener det ikke bare er mulig, men faktisk enkelt å tjene gode penger på Lyoness så ligger det i hjernevaskingens natur. I likhet med religiøse fanatikere så er de som vil rekruttere totalt overbevist om at dette vil lykkes. De vil ikke kunne takke nei til et veddemål. Jeg veddet 5000 kr med min kompis.om at han ikke ville klare en månedlig inntekt på 30 000 kr i 2013. Han veddet imot og jeg vant:-)