View Single Post
Sitat av Picard Vis innlegg
8 eller 15. For meg er det barneprostitusjon uansett. Ingen av dem har tatt valget selv, og begge er barn.
Vis hele sitatet...
15-åringer er istand til å ta egne beslutninger, de er bare ikke spesielt flinke til det. Spør en hvilken som helst ungdomskolelærer, det er gigantisk forskjell på å undervise barneskolen kontra ungdomskolen/VGS. De er ikke begge barn.
At det ikke er saa mye vaerre at en 18-aring prostituerer seg enn at en 16 aaring gjoer det. Slik kan man si om en 20 aaring kontra en 18 aaring. Og et sted maa man jo sette streken for hva definisjonen befatter.
Vis hele sitatet...
Ja, og da bør man sette streken et sted som gjør at du får statitistikk som gir mening.
Jeg har ikke vist til noen undersokelse
Vis hele sitatet...
Sorry, posten jeg svarte på i utgangspunkt, som kom med påstanden om antall "barn" som var prostituerte i Thailand.
Jeg skammer meg over aa vaere utlending der etter aa ha sett holdningene til saa mange av de reisende der. Som for eksempel naar de snakker om hvor mye de pruta dama i gaar ned til.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg har derimot også møtt mennesker som puler prostituerte uten at jeg føler avsky. De behandler dem som mennesker, og gjør ikke noe big deal ut av det seinere. Jeg har også møtt nok av mennesker som ikke puler prostituerte, men som har rimelige ekle holdninger til kjøttet de pulte på byen.

Felles for de to gruppene jeg føler avsky for er altså dame/menneskeholdningene deres, og ikke hvem de velger å pule.
Men betyr det at det er greit aa betale for aa knulle prostituerte som har blitt sendt ditt av familien sin og aldri har hatt noe valg, fordi det gir penger til familien deres?
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke greit. Men det er veldig mye som ikke er greit. Behandle servitriser som møkk, kaste søppel i naturen, ikke oppdra barna sine skikkelig.. etc et etc.. den lista der er uendelig.

Spørsmålet er hvor mye krefter man skal kaste bort på å være indignert over det.. og der tror jeg svaret er betraktelig mindre enn nå. Verden er som den er.