View Single Post
Sitat av Picard Vis innlegg
Wow. Haaper jeg missforstod deg.

Det er normalt aa jobbe i norge fra man er 15-16 aar. Og det er normal for 17 aaringer aa ha sex med hverandre. Det er selvsagt ikke ikke "pedofili" eller "barnepuling".

Men hvordan har det noe i det hele tatt aa gjore med at 13-17 aar gamle jenter(og tro meg, en stor andel av dem er det) prostituerer seg til til hele spekteret av menn fra 18 - 70 for aa tjene penger til familien sin med hvilken alder det er normalt a begynne a jobbe i???
Vis hele sitatet...
Fordi det er ikke spesielt mye verre om enn 16 åring prostituerer seg om en 18 åring gjør det. Det er derimot jævli mye verre om en 8-åring gjør det. Derfor er nøyaktig hvilken alder man bruker for å kalle noe barne-prostitusjon ganske viktig.

Det blir som å presentere en statistikk på at "63% av norske menn har hatt seksuell kontakt med barn under 5!", hvor man må lese selve undersøkelsen for å finne ut at "kyss på kinnet" er definert som seksuell kontakt. Det de har gjort i den undersøkelsen du viste til, å legge "ungdom" (som det er ganske jævli at prostituerer seg) i samme kategori som barn (som det er absolutt avskyelig om prostituerer seg) for å høyere tall er en jævli vanlig hersketeknikk, men desverre har den blitt så vanlig nå at man kan knapt stole på tall man finner om ømtåelige emner.

At en 16-åring prostituerer seg for å tjene penger så familien ikke sulter er jævli. Det hadde vært enda verre om 16-åringen ikke hadde muligheten til å prostituere seg, fordi da hadde familien sultet. I russland er f.eks. litt prostitusjon på siden en av ytterst få muligheter jenter har til å få råd til å skaffe seg en universitetsutdannelse og fremtidsmuligheter. Overalt hvor man drar finner man sterke mennesker som er tvunget til å ta sterke valg.

Poenget mitt er at prostitusjon er symptomet, og ikke det underliggende problemet. Mangel på muligheter til å fikse egne liv og tjene til livets opphold er det som ligger under alt her. Løsninga ligger i handelspolitikken og diplomatiet, og åpenbart den interne situasjonen i landene selv.