View Single Post
Sitat av Moonsoon Vis innlegg
Det var jo litt av en påstand. Det er nok flere av de prostituerte i Thailand som har valgt yrket selv, men tvungen prostitusjon forekommer også i veldig stor grad der. Dette er et av landene i verden med mest eksport og import av sexslaver (kilde).
Vis hele sitatet...
Huff. Samme artikkelen skriver under at tallene er omstridte. UNODC er et fryktelig politisk organ, som får klassekampen til å virke objektive. Jeg ville kort og godt overhodet ikke tillagt de tallene der noe særlig vekt. Hvis du leser resten av http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Thailand får du overhodet ikke samme bilde.

Jeg bestrider ikke at det finnes mye skit i thailand, men alle horehusene i turiststrøkene vet politiet om. Samme med flesteparten av barene hvor du betaler 10x pris for drinkene men plutselig får selskap hjem.
Ifølge undersøkelser gjort i Thailand består 40% av landets prostituerte av barn, som sier litt om hva som foregår der.
Vis hele sitatet...
Hvor "barn" er definert som person under 18. Betyr dette at siden nordmenn flest debuterer seksuellt før 18, at vi er alle pedofile barne-pulere? Enda verre blir den definisjonen når den brukes i et land hvor det er helt normalt å jobbe fra 15-16 års alderen.

Dette er litt av grunnen til at jeg hater bistandsstatistikk. Du kan aldri noensinne stole på noen setninger uten å sjekke hva de faktisk egentlig har målt.