View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Nei, da det er ganske stor forskjell på en pågående voldtekt og en slosskamp eller krangel mellom noen gutter i køen utenfor den lokale pubben. Jeg er ganske sikker på at det vil være et lovbrudd å ikke gripe inn hvis man er vitne til en voldtekt.
Vis hele sitatet...
En slosskamp utfor den lokale puben der det står masse andre mennesker, vakter og evt politi som er klare til å stoppe det? Nei, da burde åpenbart verken Natteravnen eller SOO gripe inn, og det sier jo både SOO og Natteravnen at de ikke blir å gjøre heller.

Er det derimot snakk om en kar som blir grisejult i et smug eller et sted ingen ser det? Da burde man VIRKELIG gjøre det man kan for å stoppe det så ikke karen dauer eller ender opp hjerneskadet eller lignende. Folk dauer av å bli jult opp rimelig ofte, og det er ikke noe som burde bli tatt lett på. Jeg personlig hadde ikke turt å konfrontere en sånn situasjon alene da jeg er en skikkelig pyse, men er man flere så er jo fort saken ganske annerledes.

Men akkurat den hypotetiske saken min ligner jo veldig på voldtekt på grovhetsnivå. Det er kanskje ikke helt der oppe, men rimelig kort under vil jeg tørre å påstå. Da snakker jeg om grov blind vold mot uskyldige, gjerne den typen der julingen fortsetter etter at den uskyldige er bevisstløs. Det er jo også noe som skjer hele tiden, spesielt i helgene. Og folk dauer og får vilt seriøse skader av det ofte også.
Sist endret av Dongerino; 6. april 2016 kl. 01:33.