View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ville du akseptert det om nokon ba nordmenn kutte ut fredagstacoen, motivert med at den kjem frå eit område der fleirtalet er katolske? Eller kutte ut pizza, ettersom den og kjem frå eit katolsk land?
Vis hele sitatet...
Nei, det hadde jeg ikke akseptert i det hele tatt. Tvang mot andre er aldri greit.

Men om en enkeltperson selv velger å ikke ville spise pizza fordi den kommer fra et katolsk land så ser jeg ikke problemet, da det ikke går ut over andre. Men jeg regner med at vi er ganske på bølgelengde på akkurat det.

Det skal sies at jeg også har inntrykket av at om man er imot innvandring eller Islam så blir man automatisk stemplet som rasist, noe jeg finner ganske trist. Det er da fullt mulig å være imot innvandring i landet for andre grunner enn at man "hater" utlendinger, men det virker som at svært mange ikke klarer å forstå det.

Men det er kanskje bare den vanlige mannen i gata som er såpass trangsynt og påvirket av media at han tror at akkurat de punktene der er det samme som rasisme. Her inne feks tror jeg folk er litt mer nyanserte og objektive, og kan se at alt ikke alltid er så svart-hvitt som mange prøver å få det til å virke.
Sist endret av Dongerino; 31. mars 2016 kl. 21:42.