View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av oriento Vis innlegg
La oss gjøre et sosialt forsøk, jeg kler meg i hijab og du skinner hodet og går med en jakke med nasjonalistiske symboler, vi finner en gate der vi vet SOO kommer, du angriper meg... så ser vi hva som skjer? så gjør vi motsatt og jeg kler meg i moderne vestlige klær, du går med lange løse bukser med lang kjortel over og angriper meg... så ser vi hva Allahs soldater ville gjort... så tar vi begge tilfellene og tester ut Natteravnen.. er du med?
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen forskjell. Jeg tror at SOO hadde hjulpet personen som ble angrepet, jeg tror at Allahs soldater hadde hjulpet personen som ble angrepet, og jeg tror at Natteravnen hadde sprunget vekk og ringt politiet uten å hjelpe til.

Nå vet jeg svært lite om Allahs soldater, men dette er hvis de har samme mål og synspunkter som SOO og Natteravnen.

Sitat av AnaMorph0s|s Vis innlegg
De har et navn de har arvet fra en tydelig rasistisk og nazistisk organisasjon i Finland, de bruker i tillegg samme symbolikk - dette er noe de ikke en gang legger skjul på. Det kan godt tenkes at de bare er snille gutter som går gatelangs og hjelper gamle damer i nød, men de gjør det med et tydelig rasistisk navn og symbolikk (med tanke på at de har fått det fra finnene), og da er det klart det blir mer problematisk enn en lignende gjeng som går rundt og kaller seg "natteravnene".
Vis hele sitatet...
Men problemet her er jo også at det ikke er noe ulovlig med å være rasist såfremt man ikke plager eller skader andre. Så om de faktisk er rasister (som jeg ikke engang tror at nærheten av alle av de er) er egentlig helt irrelevant så lenge de holder seg innenfor det norske lovverk og er snille og greie mot folk.

"Natteravnene" høres forsåvidt ut som en gjeng med eks-narkomane, det var ihvertfall det jeg trodde de var når jeg var barn og folk snakket om de. Som jeg sa tidligere i tråden (og ble utestengt noen dager for) så var det nettopp derfor jeg var redd natteravnene, fordi jeg trodde de var eks-narkomane som kunne klikke når som helst. Ravn er "skitne" fugler, og ravner ute på natta hørtes for meg enda verre ut.

Poenget mitt her er rett og slett at forskjellige folk kan få forskjellige assosiasjoner til navn. Når jeg hører Soldiers Of Odin så er det siste jeg tenker på nazi eller rasisme, jeg tenker på vikinger. Vikinger er en del av vår kulturarv og jeg vil virkelig ikke kalle vår kulturarv rasistisk. Soldiers var et dumt valg fra deres side ja, og de burde kanskje vurdere å skifte navn til "Friends Of Odin" eller lignende, da høres de fort mer vennlige ut.