View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Pedigree-hundemat referansen min var rettet mot innvandringsdebatten og hvorfor jeg ikke vil ta en del i den, ikke mot debatten om SOO.

Natteravnen gjør heller ikke noe annet enn å vandre rundt, skal vi hive de ut av gatene for den grunn? Det blir alltids å finnes visse folk som er heslige og jævlige mennesker, men at noen er litt på høyresiden gjør ikke automatisk at man skal fryse de ut av samfunnet som rabiesbefengte hunder, og så fjerne menneskerettghetene deres.

De har bevist at de ikke gjør noe annet enn Natteravnen, de har medlemmer som ikke er rasistiske eller høyreekstreme (selv om de åpenbart har mange som er det) og de har bevist at de ikke er voldelige eller stygge mot folk. Så hvorfor så mye hat mot de?
Vis hele sitatet...
De har et navn de har arvet fra en tydelig rasistisk og nazistisk organisasjon i Finland, de bruker i tillegg samme symbolikk - dette er noe de ikke en gang legger skjul på. Det kan godt tenkes at de bare er snille gutter som går gatelangs og hjelper gamle damer i nød, men de gjør det med et tydelig rasistisk navn og symbolikk (med tanke på at de har fått det fra finnene), og da er det klart det blir mer problematisk enn en lignende gjeng som går rundt og kaller seg "natteravnene".

Hvis de er så jævlig opptatt av å ikke fremstå som rasistiske, hvorfor tok de da navnet fra finnene? Hvorfor ikke bare kalle seg "Tønsbergs blåbærgutter" eller noe i den gata? Veldig mye mer avvæpnende enn et navn med klare konnotasjoner til en mytologi som svært lett forbindes med rasisme og nazisme (grunnet tidligere omfattende bruk av diverse organisasjoner).

Kanskje jeg skal starte en gruppe i nabolaget her, "Der Dritte Reich", det er ikke nazistisk, altså, selv om det høres sånn ut! Det er bare et navn, herregud, ikke bry dere om det, da.