View Single Post
Tenker å lage en impulsturbin (pelton uten skovler), har ikke tenkt så langt som til løpehjulet enda, har du noen tips angående materiale? Plexiglass rør var definitvit en god ide, fant akkurat en webside som selger det for en billig penge.

Tanken er at det skal klare å lyse noen små lamper, hvordan type får jeg bare ta etter hvor mye energi det klarer å produsere, takk for fin formel for utregning så kan jeg sjekke det ut nærmere når jeg får mer tid.

I hovedsak lager jeg den for å vise prinsippet men ekstra detaljer er jo alltid gøy! Hovedventil vil jeg tro er for å regulere hvor mye vann som slipper ut? Ligger den oppe ved vannmagasinet eller rett før dysen? Setter pris vis du har noen tips om hvordan dette kan lages.

Hvor viktig er det med deflektor? ledeapparat er røret jeg fører vannet gjennom frem til dysen?


gøy med så mye respons!

hehe, tittet litt på fontenepumper med akkurat det i tankene her om dagen får se an budsjettet litt, er også litt usikker på størelsene de solgte i men har sendt en mail og spurt så vi får se