View Single Post
Man har hver sin oppfatning av ting. Man får også et inntrykk av folkeslag, kulturer og religioner. Dersom man forbinder mye negativt med et folkeslag så vil man se mest det. Det vil alltid være unntak så klart, men etter å ha lest din tekst virker det som du prøver å si at det er totalt feil og at alle av det slaget du snakker om er snille. Det er en grunn til at folk har fordommer og noen vil alltid lide unødvendig av det. Men dersom jeg møter 20 svarte folk og alle er drittsekker så seg jeg ikke like godt at den 21. er verdens snilleste. Jeg har personlig ikke noe i mot svarte folk, men jeg mener at folk skal få ha sine meninger og tanker. Dersom noen behandler deg dårlig i forhold til loven er det ikke riktig, men ikke klag på noen fordi de klager for da er du ikke bedre selv.

Og jeg er skeptisk til ditt tips om å smile og si hei neste gang jeg møter en innvandrer for jeg ser ikke at sjansen er større for at jeg får et smil og et hei tilbake enn at han/hun kun gir meg et stygt blikk.