View Single Post
Sitat av mrpro Vis innlegg
C'mon, dekk sharif har vært i media for behnadlingen av ansatte og hvem kjenner vel ikke en muslim på trygd som kjører pirat eller moonlighter på den lokale kebab sjappen?
Vis hele sitatet...
At Sharif har vært anklagd for dårlig behandling av ansatte har omtrent like mye betydning for den økonomiske gevinsten Norge har av han, som at fangevoktere har vært anklaget for dårlig behandling av kriminelle innvandrere har betydning for det økonomiske tapet Norge påføres.

Jeg kjenner flere etnisk norske på trygd enn innvandrere, og det paradoksale er at et flertall av vennene mine er 1. og 2. generasjons innvandrere (er selv etnisk norsk). Kjenner også flere nordmenn som drar inn hundrevis av tusen i året svart, mot noen titusner hos den ene av mine innvandrervenner som jobber litt svart her og der. Hva mine venner eller dine venner gjør eller ikke gjør spiller ikke så mye rolle, skal du bli tatt alvorlig med påstander om at innvandrere jobber så mye mer svart enn nordmenn får du dokumentere det.

Er det tatt hensyn til inflasjon her? De eksporterer jo en del kroner til hjemlandet og.. Jeg tror dog ikke at dette vil ha en særlig stor innvirkning på økonomien i det hele.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar grådig feil. Ser du hvor fin debatt det blir av sånn argumentasjon? Hvis du tror de overfører så store beløper til utlandet at det utligner all inntjening får du dokumentere den påstanden.

Vi får vel bli enige om å være uenige da jeg mener at en vaskehjelp som betaler skatt neppe kan forsvare familieinnvandring, trygd og evt forvaring av disse. Om det så er for en omstilingsperiode frem til vi ser en økning i sysselsetting, etc. Er det forsvarlig å utsette det norske folk for økonomiske prøvelser og kriminalitet? Det er jo flott og hjelpe folk men hva med det som følger med i bagasjen?
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det den undersøkelsen viste. At selv ved første genereasjon så lønner innvandring seg. De som kommer inn gjennom familiegjenforening blir ikke automatisk trygdemottakere resten av livet. De fleste som forstår skjevhetene i verden og situasjonen til de som lider av dette mener det er absolutt forsvarlig sett forhold til gevinsten. Uansett er det ikke økonomiske prøvelser men økonomisk gevinst. Og vi har faktisk hatt stor mangel på arbeidskraft her i landet så vi har trengt hjelpen vi har fått på det området.

Det er flott å hjelpe folk men ikke hvis jeg må ofre en smule. Er jo det du sier?