View Single Post
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Jeg avfeide ikkenoe, men det var ikke så mye å kommentere? Jeg registrerte at du håper på økt sysselsetting og det med hva som var med i undersøkelsen ble det opplyst om på linken. Selvfølgelig er det totale regnestykket mer komplisert, og mest sansynlig helt umulig å utføre. Anngående at kriminalitet skulle vært med så ja greit, men da må du nesten ta med f.eks. verdier innvandrere skaper i Norge gjennom sitt arbeide og sine bedrifter osv.

Dette var en undersøkelse som stilte velferdsutgifter opp mot skatteinntekter. Og når du det gjelder negative samfunnseffekter som ikke kan måles i penger må du se det i forhold til positive samfunnseffekter som heller ikke kan måles i penger, og som etter min mening langt overgår de negative effektene. Men det er jo en individuell vurdering avhengig av hvilke verdier man vektlegger selv.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer ikke se helt hvordan kebab eller dekk tommy kan kalles verdiskapning. Kan det være en liten mulighet for at Norge tar i mot en større andel lykkesøkere versus andre land som har mindre velferdsgoder? Er dette forsvarlig kostnadsmessig? I følge aftenposten er det jo det.. men really?

Jeg hater å trekke frem personlige erfaringer og bør ikke nevne hva jeg ser i arbeidslivet da jeg er i en situasjon hvor jeg ser fort hvem som blir sysselsatt i forskjellige stillinger. Dette kan selvfølgelig skrives av til rasisme eller til utdanning. Men jeg har aldri hørt om et respektert muslimsk universitet.. faktisk har jeg ikke hørt om et mulismsk universitet period. Men det kan skyldes pop-culture :/