View Single Post
Sitat av mrpro Vis innlegg
Takk for flott link.

Må si at denne linken neppe tar for seg kriminalitet tho.. Fin måte å avfeie alt det andre jeg skrev på og.
Jeg vil tro uten å inneha noen kompetanse innenfor området at regnestykket er litt mer omfattende.

Det blir kanskje litt mer sosialt også når man tenker på effekter som ikke kan måles i penger ved feks. kriminalitet..

Innvandring er forsåvidt greit nok men jeg føler at det er vanskelig å få et korrekt bilde da begge sider virker noe ekstreme..
Vis hele sitatet...
Jeg avfeide ikkenoe, men det var ikke så mye å kommentere? Jeg registrerte at du håper på økt sysselsetting og det med hva som var med i undersøkelsen ble det opplyst om på linken. Selvfølgelig er det totale regnestykket mer komplisert, og mest sansynlig helt umulig å utføre. Anngående at kriminalitet skulle vært med så ja greit, men da må du nesten ta med f.eks. verdier innvandrere skaper i Norge gjennom sitt arbeide og sine bedrifter osv.

Dette var en undersøkelse som stilte velferdsutgifter opp mot skatteinntekter. Og når du det gjelder negative samfunnseffekter som ikke kan måles i penger må du se det i forhold til positive samfunnseffekter som heller ikke kan måles i penger, og som etter min mening langt overgår de negative effektene. Men det er jo en individuell vurdering avhengig av hvilke verdier man vektlegger selv.
Sist endret av DeMenT; 31. januar 2009 kl. 01:53.