View Single Post
doktor
DrPerception's Avatar
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Virker ikke som man har noen rettigheter i praksis. Vanligvis skal dem utlevere beslag når man er ferdig etterforska, men jeg fikk igjen alt unntatt mobilen min... Når jeg har ringt flere ganger i ettertid så sender dem meg bare rundt i ring på telefonen der og ingen vet visst noenting om hvor min mob er. Får bare beskjed den er beslaglagt. Et år siden saken var ferdig etterforska
Vis hele sitatet...
Hadde en lignende runde med en PC. Fikk forskjellige forklaringer, men vanligste var at de ikke viste hvor den hadde blitt av.
Det tok vel nærmere 5år før jeg fikk et brev i posten om at jeg kunne hente den.
Ikke hadde de åpnet PC'en som var meget sentral i saken som jeg også ble dømt for.

Når vi først skal kritisere politiet, så kan jeg jo også meddele at store deler av beslaget i denne saken også ble borte. Jeg loggførte på en krypert hardisk og hadde god kontroll, så ble veldig sjokkert når så mye manglet i siktelsen. Meldte så klart aldri ifra.
Dette er mange år siden og politimannen jeg mistenkte da, er nå tatt ut av politiet og under etterforskning for andre forhold.
Kunne tenk meg snakke med en advokat rundt denne hendelsen, for selv om det ganget meg ved straffeutmåling fører slike ting til sterk mistillit til systemet.

Jeg opplevde også en hendelse hvor jeg å en kamerat var pilleruset å tok en vareheis opp fra et parkeringshus i oslo sentrum og havnet i bakrommet på en butikk etter stenge tid. Alarmen gikk, heisen var blitt ødelagt, politiet kom og i det dem ser meg blir jeg slått i hodet av ei stor og tung lommelykt. Vet ikke om jeg besvimte, men husker kun at jeg satt bak i politibilen, ble spurt om spørsmål som jeg var for omtåket eller hadde problemer med å forstå.

Personen jeg var med ble siktet og bragt direkte inn i soning, mens jeg satt i 3-4 timer på glattcelle før jeg ble sluppet. Fikk aldri noe om dette i posten og dukker ei heller opp under oppsamlings dom.

Dette var en av disse to eldre politimennene som patrulert i oslo sentrum i flere år.