View Single Post
Merkelig at ingen har nevnt Dårlig Vane som forøvrig er fra Bergen og nylig kom ut med Denne fete sangen.
Ellers støtter jeg mange av de som allerede er nevnt og slenger heller med noen top bangers fra Bergens fremste ordførere. Mer eller mindre alle sammen tilhører det legendariske NMG/G-Huset. (Facebook Link).

''Si Ingenting Gmix'' må nevnes og topper alt jeg har hørt av rap noen gang. Orginalen tilhører Kamelen, men NMG gikk sammen og lagde (trolig) verdens beste Gmix. Du går aldri lei av denne sangen. Kommer heller ikke unna å legge til ''Blvck O'' sin remix. Den treffer dessverre ikke det du spør etter, men sliter med samvittigheten ut dagen om jeg ikke inkluderer den. Beklager.

''Hester V75 - Syv til fem'' er en fet låt i chill stil. Liker du det liker du trolig resten av sangene deres. Det går noenlunde i det samme.

Shift fortjener også en større plass i tråden spør du meg. ''V For Veritas'' er forhåpentligvis en god start.

Sjekker du ut Sonar ut Gmix'en å finner ut at du liker det du hører har du mye å se frem til. Blant artistene som er med i sangen har vi mange av de feteste artistene i Norge . Jonas V, Vågard, Store P og Mats Dawg for og nevne noen.

Alt i alt er det stort sett NMG/G-Huset som setter Bergen på det nasjonale rap kartet. Grav litt igjennom artistene i gruppen og du vil mest sannsynligvis aldri se behovet for å grave deg ut igjen.