View Single Post
Spesielt VG er jo jevnt over en usaklig avis, men at de kun sparker én vei stemmer ikke. De har hatt en hel del tullete angrep på "myndighetene" gjennom tidene, spesielt de siste årene med Stoltenberg-regjeringen. Jeg husker spesielt en sak fra ca 2006, der de oppfordret leserne til å stemme ja eller nei på om de rødgrønne politikerne hadde et personlig ansvar for alle omkomne i trafikken. Det er rett og slett ufint.

Selv ser jeg bare på TV2-nyhetene cirka annenhver måned (når jeg er på besøk hos pensjonistene), men mitt inntrykk er at det stort sett er Siv Jensen som snakker uavbrutt hver gang, helt uten kritiske spørsmål. Det kan godt være hun får mindre taletid og flere kritiske spørsmål i NRK, men så lenge denne ene kanalen gir henne alt hun ber om, skjønner jeg ikke helt dette mantraet i FrP om at de motarbeides av "media". Jeg tror nok mange tenker at "negative saker om FrP er politisk agenda, negative saker om SP og SV er bare sannheten."

Til sjuende og sist er det også slik at aviser har lov å skrive politiske meninger. Det er ingen regel om at de skal være nøytrale.